۱۳۹۳ اسفند ۲۲, جمعه

پانل کامپوزیت آلومینیومی آلوتایل

۱ ) آلیاژ آلومینیوم مصرفی ۳۰۰۳H16 که محصول کارخانه South West Aluminum ، تولید شده طبق استاندارد GB/T3190-96 انگلستان می باشد و این آلیاژ با توجه به داشتن عناصری شامل Ti , Zn , Ni , Si , Mg و … دارای خاصیت Anti Corrosive ( ضد خوردگی ) بسیار بالا می باشد .
۲ ) ضخامت کل ورق ۴ میلیمتر و ضخامت هر یک از لایه های آلومینیوم ۵/۰ میلیمتر می باشد که این مشخصه ، ویژه استفاده در نمای خارجی ساختمان می باشد .
۳ ) رزین مصرفی ( Bynel Resin CXA 30E753   ) جهت یکپارچه نمودن لایه های آلومینیوم و پلی اتیلن محصول کارخانه E.I. Dupont DE Nemouors And Company   آمریکا می باشد که باعث عدم جداشدن لایه ها از یکدیگر بر اثر عوامل جوی می گردد .
۴ ) پلی اتیلن مصرفی از نوع L-LDPE بوده که پایداری بالائی در مقابل شعله ور شدن دارد .
لازم به ذکر است این پلی اتیلن غیر سمی بوده و برخلاف اکثر تولیدات مشابه بازیافتی نبوده و ناخالصی در آن یافت نمی شود که این امر باعث بالا رفتن طول عمر مفید پانل می گردد .
۵ ) رنگ رویه ورق از نوع PVDF بوده که در سه لایه به ضخامت کل ۳۵ میکرون به روش
Coil Coating ( پوشش مغناطیسی ) استفاده می شود . این رنگ که محصول کارخانه PPG آمریکا بوده و دارای مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل جوی مانند اشعه ماورای بنفش خورشید ، رطوبت ، تغییرات دما است که متضمن ثبات بسیار طولانی کیفیت رنگ می باشد .
۶ ) رزین مصرفی ( مولکولار فیلم ) جهت یکپارچه ساختن رنگ رویه و آلومینیوم محصول کارخانه Henkel آلمان بوده که باعث عدم ترک خوردگی و جدا شدن رنگ از رویه آلومینیوم می گردد .
۷ ) لایه محافظ رویه ورق ( Protective Film ) به ضخامت ۸/۰ میلیمتر بوده و محصول کارخانه Novacel فرانسه می باشد . کیفیت بالای این لایه باعث طولانی شدن مدت زمان مجاز ( ۶ ماه ) جهت کندن آن از روی ورق می گردد .
۸ ) آلوتایل جز معدود ورق های کامپوزیت تولید شده می باشد که در پشت ورق نیز از رنگ محافظ بر روی آلومینیوم استفاده می شود .
* لازم به ذکر است که طبق بررسی های انجام گرفته توسط سازمان بازرسی S.G.S   آمریکا و
National Research Center Of Testing Techniques For Building Materials چین ، پانل کامپوزیت آلومینیومی آلوتایل بر اساس استاندارد هایASTM آمریکا و GB/T 17748-1999 انگلستان تولید و عرضه می گردد .
شایان توجه است پانل کامپوزیت آلوتایل به عنوان اولین و تنها ورق کامپوزیت دارای تائیدیه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ایران می باشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر